Een jaar geen kleding kopen

In 2011 heb ik iets op tv gezien waarin iemand een jaar lang geen kleding kocht. Volgens mij was dit een afstudeer project, maar dat weet ik niet zeker meer. Op de site  http://freefashionchallenge.com/ kan je er meer over vinden.
Heel 2011 is dit idee door mijn hoofd blijven spoken. Ik ben namelijk een beetje koopverslaafd als het om kleding en assesoires gaat. Schoenen en tassen zijn mijn absolute favoriet. Door die 'verslaving' heb ik geregeld kleding gekocht die ik niet of weinig draag. Zonde natuurlijk, zowel van het gekochte als van het geld.
In 2012, dit jaar dus ben ik de uitdaging aangegaan. Met de volgende regels, geen kleding of stoffen voor kleding kopen. Uitzonderingen zijn: onderbroeken, bh's, sokken en panties. Helemaal aan het begin van het jaar nog snel een paar basis producten gekocht, zodat het ook echt uitvoerbaar was. Ook alle kleding in huis uitgezocht. Kleding die niet gedragen wordt, of die niet past uit de kleding kast gehaald en bestemd om vermaakt te worden, of omgetovert te worden in iets anders.
Helaas was dit plan voor 2012 gedoemd te mislukken, ik raakte zwanger.... Inmiddels zijn er dus wat kleren gekocht. Twee zwangerschaps broeken, 3 leggings die blijven passen, 4 longsleeves die lang genoeg zijn om mijn buik te blijven bedekken en een jas die voorlopig nog dicht kan. Maar eigenlijk is mijn plan dus mislukt. Dus wil ik in 2013 opnieuw een poging doen.
2013 wordt het jaar waarin ik geen kleding voor mezelf zal kopen. Uitgezonderd wederom onderbroeken, bh's, sokken en panties. Ik heb genoeg kleding die ik pas en er is een naiimachine aanwezig zodat ik kleding weer passend zou kunnen maken.
Wie gaat er met mij deze uitdaging aan?

Reacties