Green, glitter and a touch of five

Mijn werk bestaat dit jaar 5 jaar. En het gaat zo goed met het bedrijf dat het wel een feestje waard is om gevierd te worden.
Tijd voor een lustrumborrel! En welk thema past er nou beter bij dan 'green, glitter and a touch of five'? Dus, aan de slag dan maar voor passende kleding.
Ik had hij Hazeltjes al vaker een groene stof met gitaren gezien. Een stofje wat niet helemaal uit mijn hoofd wou, maar waar ik ook niet voor de volle honderd procent van overtuigd was. En nu had ik een excuus! Het is groen. En gitaren hebben 5 snaren. Tenminste, dat dacht ik. Deze gitaren bleken 6 snaren te hebben, waar ik al naaiende achter kwam. En echt groen is de stof ook niet. Het is turkoois. Ik heb het meerdere mensen gevraagd. De een vindt groen, de ander vindt blauw. Het is in elk geval een prachtige kleur die mij mooi staat.
En het is een jurk die ik zo ook zou dragen. Vind het ergens toch zonde om iets te kopen dat alleen voor de borrel gedeagen zou worden.
Ik won er de prijs voor beste costuum niet mee. Daar had ik te weinig glitter voor en daarvoor was de jurk te gewoon Wendela voor. Maar tijdens de borrel kreeg ik wel een paar mooie complimenten. Want het deed de ronde dat ik de jurk zelf gemaakt had. Alleen al daarom heb ik wel een paar stemmen gekregen. Geen idee hoeveel het er in totaal waren.
Mensen vonden de jurk prachtig en ik kreeg te horen dat ze niet konden zien dat het zelf gemaakt was. Als ik dan vertelde dat alle jurken die ik draag zelf gemaakt zijn, werden de ogen nog groter.
Die complimenten stak ik lekker om de zak van mijn jurk! Want mijn jurken hebben die!

Reacties